Groente & Fruit

Fruit & groente

gallery/20199593-set-van-verschillende-groenten-en-fruit-ge

Fruit en groente voorzien je lichaam van belangrijke plantenstoffen (fytonutriënten), vitaminen en mineralen.
Ideaal zou het zijn als deze dagelijks geconsumeerd zouden worden.
Je gezondheid zal ervan profiteren en je zult je prettiger in je vel voelen.

De oproep om meer groente en fruit te nuttigen komt niet zomaar ergens vandaan.
Steeds meer studies wijzen uit dat we veel meer nodig hebben dan de 5 porties dat jaren lang is geadviseerd. 2019 wordt al 7 porties geadviseerd.

Stuur een email voor informatie  m.b.t. het Aquila Health Plan 
 

Een gezonde start voor gezinnen

gallery/voeding mensen

Als u kinderen hebt, weet u hoe belangrijk het is om hen een gezonde start in het leven te geven.
Ik ben van mening dat gezonde kinderen uit gezonde gezinnen komen en daarom is het mijn missie om het hele gezin te helpen om positieve gewoonten te ontwikkelen.
 

Healthy Starts for Families is een welzijnsinitiatief dat wil aanzetten tot gezond leven thuis en gezinnen wil helpen om eenvoudige, maar belangrijke veranderingen in hun levensstijl aan te brengen op weg naar een betere gezondheid.


Vraag hier voor meer informatie

gallery/healthplan

Groente en fruit eten scoort onder de aanbevolen norm.Van de jongvolwassenen haalt niemand de dagelijks aanbevolen hoeveelheid van 200 gram groente. Slecht 2% van de jongvolwassenen eet minstens 150 gram groente per dag. Van de 2 tot 3 jarigen eet ongeveer 80% minder dan de aanbevolen 50 tot 100 gram groente per dag. Van de 4 tot 6 jarigen voldoet ook bijna niemand aan de aanbeveling van 100 tot 150 gram groente per dag.

Of het om groente of fruit gaat, dat maakt niet zoveel uit. Zowel groente als fruitconsumptie scoort onder de aanbevolen norm. Zo wordt ook de aanbevolen hoeveelheid van 2 stuks fruit vaak niet gehaald. Maar 21 tot 30% van de kinderen en 7 tot 8% van de jongvolwassenen eet de aanbevolen hoeveelheid fruit.

BRON   2019

De vele voordelen bij kinderen